پس از ثبت سفارش، یک پیامک حاوی کد پیگیری سفارش برای شما پیامک خواهد شد. همچنین با ورود به بخش حساب کاربری خود نیز میتوانید کد سفارش که با عنوان “شماره سفارش” نمایش داده می شود را مشاهده نمایید.در این مرحله با وارد کردن کد شماره سفارش در ابتدای همین صفحه، می توانید از وضعیت سفارش خود مطلع شوید. چنانچه سفارش شما در وضعیت “رهگیری پست اعلام شده” باشد، می توانید کد “24 رقمی” رهگیری پستی را نیز مشاهده کنید.

همچنین اگر سفارش شما توسط تیپاکس ارسال شده باشد، کد رهگیری توسط سامانه تیپاکس برای شما پیامک خواهد شد و با مراجعه به سامانه پیگیری مرسولات تیپاکس و وارد کردن کد می توانید از وضعیت مرسوله خود مطلع شوید.

نکته مهم: اگر کد رهگیری پستی برای شما نمایش داده میشود، با کلیک بر روی آن میتوانید مستقیما به سایت اداره پست رفته و بدون وارد کردن کد رهگیری، وضعیت آن را به صورت لحظه ای رهگیری کنید.